Vrijdag en zaterdag 17/18 augustus

20180817 001kl20180817 002kl

De morgen begint met een badderpartij. Daarna ontbijt en weer op weg. Het zal een echte rijdag worden. En wat voor een! We passeren de grens ongestoord, maar in Duitsland rijden we van de ene file in de andere, overal wordt aan de weg gewerkt. We schieten gar nichts op. Zodoende bereiken we niet eens Keulen. Vlak daarvoor zoeken we in de bossen een slaapplek. Een laatste kampvuur, een laatste avondje sterke verhalen…
’s Nachts hoor ik dichtbij gekraak in de takken. Verderop begint een ree te blaffen. Dan zal dat gekraak ook wel van een ree zijn.

20180817 003kl

’s Morgens worden de busjes totaal leeg gehaald en de bagage wordt verdeeld: wat moet met de keukenbus naar Avanta terug, en wat kan in de bagagebus blijven? Het vuur smeult nog, met zand wordt het gedoofd. We gaan!
De rit gaat redelijk voorspoedig, maar bij Beek is een ongeluk gebeurd. We worden omgeleid en dat geeft wel weer een half uurtje vertraging. Bij de McDonalds in Veenendaal zetten we Jacko uit de bus. Het is mooi geweest. Hij zal hier door zijn ouders worden afgehaald. We nemen afscheid van de keukenbuspassagiers en met Bart, Martijn en Gerben rijd ik mee naar Hekendorp, waar Gerben uitstapt. Daarna brengen Bart en Martijn mij naar hartje Alphen, wat een service! Met enkele stappen ben ik bij mijn zus, die zich over mij, stinkende zwerver, ontfermt. Ik kan meteen aan tafel: soep, een bak met overgeschoten pilaf en rijst, een broodje frikandel en ijs toe! Wat wil je nog meer?
Zij rijden op zaterdagmiddag altijd naar Katwijk en zodoende kom ik dan uiteindelijk waar ik wezen moet.

De reis van Odessa naar Katwijk is volbracht!

20180818 004kl

Over remmelzwaal

Wereldreiziger, vogelaar, reis- en natuurfotografie
Dit bericht werd geplaatst in Oost-Europa 2018. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie